Menu
Obec Svatobořice-Mistřín
Svatobořice - Mistřín

Informace o střetu zájmů

Registr oznámení - www.stretzajmu.cz

Zákon č. 159/2006 Sb. o střetu zájmů, ukládá veřejným funkcionářům povinnost oznamovat skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu jejich činností, konaných vedle výkonu funkce veřejného funkcionáře, veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce a dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, získaných za dobu výkonu funkce, popřípadě finančních závazků, které veřejný funkcionář má. Tyto skutečnosti jsou veřejní funkcionáři povinni zveřejnit v registru oznámení, do kterého má každý právo bezplatně nahlížet a pořizovat si z něj opisy a výpisy.

Veřejnými funkcionáři v oblasti územní samosprávy se podle zákona o střetu zájmů rozumí členové zastupitelstva obce, kteří jsou pro výkon funkce dlouhodobě uvolněni, nebo starosta obce a členové rady obce, kteří pro výkon funkce dlouhodobě uvolněni nejsou.

Zájemce o nahlédnutí do registru oznámení v elektronické podobě musí učinit následující kroky:

vyplnit písemnou žádost, která obsahuje:

  • jméno žadatele,
  • příjmení žadatele,
  •  datum narození žadatele,
  • místo trvalého pobytu žadatele,
  • adresu pro doručování,
  • údaj, zda bude nahlížet osobně nebo v elektronické podobě

podat žádost

  • osobně u evidenčního orgánu,
  • prostřednictvím provozovatele poštovních služeb,
  • elektronicky do elektronické podatelny evidenčního orgánu.

po ověření žádosti bude žadateli vytvořen uživatelský účet, ke kterému obdrží přístupové jméno a heslo (tyto údaje pak podle zákona nesmí sdělit žádné další osobě

zadat udělené přístupové jméno a heslo na internetové stránce „www.stretzajmu.cz“ v rubrice „nahlížet do registru“. 

O každém nahlédnutí do registru je prováděn záznam.

Poučení pro žadatele:

Dle § 23 se přestupku dopustí fyzická osoba, která:

  1.  používá nebo dále zpracovává údaje vedené v registru k jinému účelu než ke zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře podle § 13 odst. 7,
  2. poruší povinnost mlčenlivosti podle § 14 odst. 3 o skutečnostech, o nichž se dozvěděla z údajů evidovaných v registru, nebo o osobách, které evidenčnímu orgánu sdělily skutečnosti nasvědčující nepravdivost nebo neúplnost údajů, uvedených v oznámeních evidovaných v registru,
  3. neoprávněně sdělí třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě podle § 13 odst. 4

Dle § 24 za přestupek podle § 23 lze uložit pokutu do výše 50 000,- Kč.

Informace o střetu zájmů

Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů dále jen („zákon“)  ukládá veřejným funkcionářům povinnost  podávat příslušnému evidenčnímu orgánu formou čestného prohlášení oznámení o jiných vykonávaných činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích (dále jen „oznámení“), která jsou evidenčním orgánem vedena v registru oznámení (dále jen „registr“).

Registr vede evidenční orgán, kterým je: starosta obce

Registr je veden v písemné a elektronické podobě.

Nahlížení do registru

Každý má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Výpisy a opisy evidenční orgán žadatelům o nahlížení do registru neověřuje a také jim neposkytuje fotokopie písemností vedených v registru. 

Do registru je možné nahlížet osobně u evidenčního orgánu nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě (dále jen „v elektronické podobě“). Pro žádost o nahlédnutí do registru je předepsaná písemná forma. Musí v ní být obsaženy jméno, příjmení, datum narození, trvalý pobyt, případně adresa pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu. Přístupové údaje budou žadateli přiděleny po ověření žádosti (předložení občanského průkazu). Internetová adresa pro vstup do elektronického registru může být žadateli na základě jeho žádosti zaslána též na jeho e-mailovou adresu. Na základě přiděleného uživatelského jména a přístupového hesla lze nahlížet do registru v elektronické podobě po dobu 48 hodin od prvního přístupu do registru.

Žádost o nahlédnutí do registru lze podat:

  •  osobně u evidenčního orgánu

Na podatelně obecního úřadu si dojednejte přesný termín Vaší návštěvy. Pracovníkovi evidenčního orgánu předložte vyplněnou žádost o nahlédnutí do registru, resp. od pracovníka evidenčního orgánu si vyžádejte příslušný tiskopis, kde vyplňte stanovené údaje. Údaje uvedené v žádosti pracovník evidenčního místa ověří na základě Vámi předloženého průkazu totožnosti. Poté Vám umožní nahlédnout do registru, nebo Vám udělí uživatelské jméno a přístupové heslo. Uživatelské jméno a přístupové heslo Vás opravňuje nahlížet (registr.stretzajmu.cz) do registru v elektronické podobě z libovolného počítače připojeného k veřejné datové síti

  • prostřednictvím provozovatele poštovních služeb

Obecní úřad Svatobořice - Mistřín
starosta obce
Hlavní 1000/113
696 04 Svatobořice – Mistřín

  • elektronicky do elektronické podatelny evidenčního orgánu

Po ověření žádosti o nahlédnutí do registru oznámení podané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo elektronicky do elektronické podatelny Vám pracovník evidenčního orgánu udělí uživatelské jméno a přístupové heslo, které Vám doručí prostřednictvím provozovatele poštovních služeb do vlastních rukou. Uživatelské jméno a přístupové heslo Vás opravňuje nahlížet (registr.stretzajmu.cz) do registru v elektronické podobě z libovolného počítače připojeného k veřejné datové síti.

Technické podmínky nahlížení do registru

Oznámení v registru jsou zveřejňována jako dokumenty PDF. K jejich prohlížení je nutný prohlížeč, např. Adobe Reader, který lze zdarma získat např. na stránkách Amos Software.  U oznámení podaných veřejnými funkcionáři v elektronické podobě jsou podpisy na jednotlivých stranách oznámení nahrazeny zaručeným elektronickým podpisem.

Poučení

Veškeré údaje vedené v registru mohou být použity a dále zpracovávány, s výjimkou uvedenou v § 13 odst. 5 zákona, pouze za účelem zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře. Zpracováváním osobních údajů v registru nesmí být dotčena ochrana osobních údajů podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, v platném znění.

Přestupku se dopustí ten, kdo používá nebo dále zpracovává údaje vedené v registru k jinému účelu než ke zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře, dále ten, kdo neoprávněně sdělí třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru. Za uvedené přestupky lze uložit pokutu do výše 50 000 Kč. 

Sdělení evidenčnímu orgánu

Každý má právo písemně sdělit evidenčnímu orgánu skutečnosti, které nasvědčují nepravdivosti nebo neúplnosti údajů, uvedených v oznámeních evidovaných v registru; sdělení lze podat též v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě.

Sdělení lze podat:

  • prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu:

Obecní úřad Svatobořice – Mistřín
starosta obce
Hlavní 1000/113
696 04 Svatobořice - Mistřín

  • elektronicky: pracovníkovi evidenčního orgánu starosta@svatoborice-mistrin.cz. Evidenční orgán do 30 dnů ode dne obdržení sdělení písemně oznámí tomu, kdo sdělení podal, jak bylo s jeho sdělením naloženo; bylo-li sdělení učiněno v elektronické podobě, lze odpovědět též tímto způsobem.

Ochrana osobních údajů

Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů stanoví v § 18 odst. 2, že správce, který provádí zpracování osobních údajů podle § 18 odst. 1 písm. b) tohoto zákona, je povinen zajistit, aby informace týkající se zejména účelu zpracování, kategorií osobních údajů, kategorií subjektů údajů, kategorií příjemců a doby uchování, které by byly jinak přístupné prostřednictvím registru vedeného Úřadem pro ochranu osobních údajů podle § 35, byly zpřístupněny, a to i dálkovým přístupem nebo jinou vhodnou formou.

Účel zpracování:

Vedení registru a plnění dalších povinností v souladu se zákonem.

Kategorie osobních údajů:

Jméno, příjmení, datum narození, místo trvalého pobytu, adresa pro doručování, údaje o vykonávaných činnostech, o majetku,  o příjmech, darech a závazcích.

Kategorie subjektu údajů:

Veřejní funkcionáři uvedeni v § 2 odst. 1 písm. k) a m) a v § 2 odst. 2 písm. e) zákona, žadatelé o nahlížení do registru podle § 13 odst. 2 zákona, sdělovatelé podle § 13 odst. 6 zákona a oznamovatelé podle § 13 odst. 8 zákona.

Kategorie příjemců:

Žadatelé, obecní úřady obcí s rozšířenou působností, Úřad pro ochranu osobních údajů.

Doba uchování:

Oznámení – 5 let ode dne skončení výkonu funkce veřejného činitele.

Žádost o nahlížení – 5 let ode dne jejího podání.

Poté bude s písemnostmi nakládáno v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, v platném znění. 

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím e-mailů

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5
1
6
1
7
1
8
1
9
1
10
1
11
1
12
2
13
1
14
1
15
1
16
1
17
1
18
2
19
2
20
2
21
2
22
2
23
1
24
2
25
1
26
1
27
1
28
1
29
1
30
1
31
1