#
#
#
#
#
#

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

google-play-downloadapp-store-download

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Aktuální počasí

Počasí dnes:

27. 7. 2021

oblacnosde

Bude polojasno až oblačno, ojediněle přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 24 až 28°C. Noční teploty 17 až 13°C.

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 6
DNES: 35
TÝDEN: 441
CELKEM: 1091022

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Projekty a dotace

Podrobné informace o projektech a dotacích najdete v záložce:

Obecní úřad - Projekty a dotace


VZT - Výměna zdroje vytápění v objektu KD

 

Zdroj - Výměna zdroje vytápění v objektu KD

 

tepelná čerpadla


Protipovodňová opatření v obci

loTento projekt je spolufinancován Evropskou unií - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životního prostředí.

V dřívějších letech došlo k několikerému ohrožení občanů obce jak bleskovými, tak i záplavovými povodněmi z vodotečí. Tyto způsobily značné majetkové škody občanům i na majetku obce. Proto se obec rozhodla vybudovat účinný záchranný systém, jednak z vlastních prostředků, tak i z podpory dotačních prostředků MŽP a EU. Účelem podpory je instalace lokálního varovného systému, včetně digitálního povodňového plánu, s cílem napomoci správnému posouzení povodňového nebezpečí, ochraně zdraví a majetku občanů i obce a včasnému varování v případě ohrožení záplavami.

Celkové způsobilé výdaje:       3 429 331,- Kč

Dotace z EU:                           2 400 532,- Kč  (70%)

Prostředky obce:                     1 028 799,- Kč  (30%)

Datum zahájení realizace:        30. 6. 2020

Datum ukončení realizace.       21. 12. 2021

Řídící orgán:                           Ministerstvo životního prostředí

Zprostředkující subjekt:        Státní fond životního prostředí

Příjemce dotace:                    Obec Svatobořice-Mistřín

digit.


 

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Úmrtí občana České republiky v zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Úmrtí občana České republiky v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Úkony spojené s pohřbením osoby (zajištění kremace nebo pohřbení osoby v místě úmrtí, přeprava lidských ostatků do České republiky apod.).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Záležitosti zemřelé osoby vyřizuje fyzická nebo právnická osoba sjednávající pohřbení (zejména osoba žijící se zemřelým ve společné domácnosti, osoba blízká, v případě služební cesty vysílající organizace).
Zastupitelský úřad České republiky, který má působnost pro daný stát, nebo odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky informují blízké osoby a poskytnou jim informace a doporučení k dalšímu postupu.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Osoba, která zajišťuje záležitosti zemřelého, by měla v mezích svých možností zjistit, zda zemřelá osoba měla sjednáno pojištění pokrývající případ úmrtí v zahraničí, a následně kontaktovat pojišťovnu, se kterou byla smlouva sjednána, případně její asistenční službu.
Pokud pojištění nebylo sjednáno, je vhodné kontaktovat pohřební službu v České republice, a to nejlépe pohřební službu mající zkušenosti s působením v zahraničí.
V případě cestování s cestovní kanceláří je vhodné řešit situaci v součinnosti s ní.
V ostatních případech je nutné neprodleně kontaktovat zastupitelský úřad České republiky v zahraničí nebo odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Dle konkrétní situace kontaktujte:

  • pojišťovnu, se kterou bylo sjednáno pojištění, resp. její asistenční službu,
  • pohřební službu v České republice,
  • cestovní kancelář, se kterou zemřelá osoba cestovala,

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba mít informaci o úmrtí osoby, popř. informaci o místu a kontaktu na instituci, kde se lidské pozůstatky či lidské ostatky nacházejí.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře žádostí o zápis do zvláštní matriky jsou k dispozici u všech matričních úřadů nebo u zastupitelských úřadů České republiky v zahraničí.
Dojde-li k úmrtí na území státu, který není vázán příslušnými mezinárodními smlouvami, je pro převoz na území České republiky nebo převoz přes její území nutné, aby zastupitelský úřad České republiky v zahraničí vystavil průvodní list obsahující souhlas s přepravou pozůstatků.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Pokud nebylo sjednáno pojištění pro případ úmrtí, je nutné uhradit veškeré náklady, spojené s převozem lidských pozůstatků či lidských ostatků do České republiky, či pohřbení v místě úmrtí.
Náklady jsou závislé na vzdálenosti místa a na cenách místních služeb.
Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Případné lhůty stanoví právní řád státu, ve kterém k úmrtí došlo.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Závisí na konkrétním případu; mohou to být policisté, státní zástupce, pracovníci nemocnice, ústavu soudního lékařství, pohřební služby, matričních úřadů a další.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Případné další činnosti závisí na povaze konkrétního případu a ustanoveních právních předpisů cizího státu.
V zásadě je však žádáno podání relevantních informací k zemřelé osobě apod.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.